Λαϊκές Φράσεις

Πιάσε τον ταύρο από τα κέρατα.
Τα φέρνει φουρλέτσικο.
Σφύρα μου κλέφτικα.
Κερί και λιβάνι.

Ούτε κότες έχω ούτε με την αλεπού μαλώνω.
Τα έκανε σαλάτα.
Θα πούμε το ψωμί ψωμάκι.
Να λες τα σύκα - σύκα και τη σκάφη - σκάφη.
Πάψε να με ψέλνεις.
Φάγαμε ψωμί και αλάτι.
Υπάρχουν κι αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια.
Είναι το κερασάκι στην τούρτα.
Ως κόρην οφθαλμού.
Ψωμί και υπομονή.
Να μου λείπει το βύσσινο.

Μας έβγαλε το λάδι.
Λαγός τη φτέρη κούναγε, κακό του κεφαλιού του.

Πέσε μήλο να σε φάω.
Σπουδαία τα λάχανα.
Κρασί σε πίνω για καλό και συ με πας στο βράχο.
Ο τεμπέλης κι ο φαγάς ή χωροφύλακας ή παπάς.
Ανύπαντρος προξενητής, για πάρτη του γυρεύει.
Όλα τα γουρούνια μία μύτη έχουνε.
Τον έπιασε στα πράσα.
Αν έχεις νύχια ξύνεσαι.
Άλλοι σπέρνουν και θερίζουν κι άλλοι τρων και μαγαρίζουν.

Τράβηξε της ελιάς τα βάσανα.

Ανάποδα σαν τον κάβουρα.

Έμεινε πανί με πανί.

Σαν τις κακές συννυφάδες.

Γελά καλύτερα, αυτός που γελά τελευταίο.

Όταν καείς από φωτιά φυσάς και το γιαούρτι.

Είναι διαβόλου κάλτσα.

Βουνό με βουνό δε σμίγει.

Σαν τη μύγα μες το γάλα.

Το ποτάμι πίσω δε γυρνά.

Μπρός γκρεμός και πίσω ρέμα.

Ευχή γονιού, ευχή Θεού.

Ζήσε μαύρε μου να φας τριφύλλι.

Δε δίνει έναν παρά.

Γυρεύει βελόνι στ' άχυρα.

Που πας ξυπόλητος στ' αγκάθια.

Τα μισά της χιλιάδας πεντακόσια.

Εγώ λέω στο σκύλο μου κι ο σκύλος στην ουρά του.

Έχω πολλά ράμματα για τη γούνα σου.

Η γριά κότα έχει το ζουμί.

Αλί από κείνον που πλακώνει το σβέρκο του.

Στου κασίδη το κεφάλι.

Έβαλε το κεφάλι του στον ντορβά.

Και τα καλά δεχούμενα και τα κακά.

Σαν της Λαμπρής τ' αυγά.

Κύλισε ο τέντζερης και βρήκε το καπάκι.

Άνοιξε η γη και τον κατάπιε.

Αλλού ο παπάς κι αλλού τα ράσα του.

Βελόνι δεν πέφτει χάμω.

Βρήκε η τρύπα το καρφί της.

Σαν την καλαμιά στον κάμπο.

Γλώσσα παπούτσι, μυαλό κουκούτσι.

Έγιναν από δυο χωριά χωριάτες.

Θα το βρει η στραβή τ' αρνί της.

Έκαψα την καλύβα μου να μη με τρων οι ψύλλοι.

Εδώ καράβια χάνονται, βαρκούλες αρμενίζουν.

Αγέρας και γυναίκα δεν κλειδώνονται.

Τριγυρίζει με τρύπιο βρακί.

Αλλού τ' όνειρο κι αλλού το θάμα.

Εγώ είπα κι εγώ άκουσα.

Έγιναν νερό κι αλάτι.

Ούτε κρύο ούτε ζέστη.

Αν έχεις τέτοιους φίλους τι τους θέλεις τους εχθρούς.

Βγάζει απ' τη μύγα ξίγκι.

Ανάποδα σαν τον κάβουρα πάει.

Δυο καρπούζια σε μια μασχάλη δεν κρατιούνται.

Έβαλε λυτούς και δεμένους.

Δεματιάζει αβγά ( για όσους επιχειρούν τα αδύνατα, ματαιοπονούν).

Από 'ξω κούκλα κι από μέσα πανούκλα.

Σαν το γουρούνι στο σακί.

Βυζαίνει γάλα ακόμη.

Δεν έχει δεύτερο βρακί να βάλει.

Απ' το στόμα σου και στου θεού τ' αυτί.

Δε δίνει του αγγέλου του νερό.

Ανεμομαζώματα, ανεμοσκορπίσματα.
Όποιος έχει τα γένεια, έχει και τα χτένια.
Τρελλός παπάς σε βάφτισε.

Μπαινάκης βγαινάκης.
Τέτοια ώρα τέτοια λόγια.
Ο βήχας κι ο παράς δεν κρύβονται.
Του κόστισε ο κούκος αηδόνι.
Τι γυρεύει η αλεπού στο παζάρι.

Τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου.
Ψώνισε από σβέρκο.
Τα μυαλά σου και μιά λίρα και του μπογιατζή ο κόπανος.
Η γυναίκα δεν κλειδώνεται.
Ταιριάσαν και συμπεθεριάσαν.
Ό,τι γελάς το λούζεσαι.
Κάλλιο να σε ζηλεύουνε, παρά να σε λυπούνται.
Όποιος δεν έχει μυαλό, έχει πόδια.
Πολυτεχνίτης κι' ερημοσπίτης.
'Ολα εδώ πληρώνονται.
Εδώ ψωμί δεν έχουμε, ραπανάκια για την όρεξη.
Η καλή δουλειά αργεί να γίνει.
Αν ήταν καλή η δουλειά θα δούλευε κι ο Δεσπότης.
Φέξε μου και γλίστρησα.
Έβγα έξω και πομπέψου κι έμπα μέσα και πορέψου.
Φάτε μάτια ψάρια και κοιλιά περίδρομο.
Βρήκες φαΐ φάγε - βρήκες ξύλο φύγε.
Μεγάλη μπουκιά φάε, μεγάλο λόγο μην πεις.
Τρεις το λάδι, τρεις το ξύδι, έξι το λαδόξυδο.
Share this article :
 
 
Copyright © 2013. Ελλήνων Ενημέρωση - All Rights Reserved
Επικοινωνία | Proudly powered by Blogger