Ο Επίκουρος γεννήθηκε κατά το τρίτο έτος της εκατοστής ενάτης ολυμπιάδος, στις επτά του μηνός Γαμηλιώνος (341 π.χ.). Ήταν Αθηναίος πολίτης και ανήκε στο γένος των Φιλαϊδών. Πατέρας του ήταν ο Νεοκλής και μητέρα του η Χαιρεστράτη. Γεννήθηκε στο Δήμο Γαργηττού της Αττικής, αλλά ανατράφηκε στη Σάμο, όταν η οικογένειά του μετέβηκε στο νησί ως κληρούχος.
ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΝΕΟΚΛΕΟΥΣ ΚΑΙ ΧΑΙΡΕΣΤΡΑΤΗΣ, ΑΘΗΝΑΙΟΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΓΑΡΓΗΤΙΟΣ, ΓΕΝΟΥΣ ΦΙΛΑΪΔΩΝ .... ΚΛΗΡΟΥΧΗΣΑΝΤΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΤΗ ΣΑΜΟΝ ΕΚΕΙΘΙ ΤΡΑΦΗΝΑΙ.(Διογένης Λαέρτιος – Βίοι Φιλοσόφων- Επίκουρος 1.1)
Ήρθε σε επαφή με τη φιλοσοφία στην ηλικία των δεκατεσσάρων ετών. Σύμφωνα με τις πηγές την εποχή αυτή στράφηκε προς τη φιλοσοφία επειδή οι γραμματοδιδάσκαλοί του δεν μπορούσαν να ερμηνεύσουν τις απόψεις του Ησίοδου περί χάους, δηλαδή να εξηγήσουν τη θέση του Ησίοδου ότι αφού στην αρχή υπήρχε το χάος(ΕΝ ΑΡΧΗ ΗΝ ΤΟ ΧΑΟΣ) πως το χάος εγεννήθη(ΤΟ ΧΑΟΣ ΠΟΘΕΝ ΓΕΝΝΗΘΗ).
ΑΠΟΛΛΟΔΩΡΟΣ Δ’ Ο ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΟΣ ΕΝ ΤΩ ΠΡΩΤΩ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ ΒΙΟΥ ΦΗΣΙΝ ΕΛΘΕΙΝ ΑΥΤΟΝ ΕΠΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΝ ΚΑΤΑΓΝΟΝΤΑ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΩΝ ΕΠΕΙΔΗ ΜΗ ΕΔΥΝΗΘΗΣΑΝ ΕΡΜΗΝΕΥΣΑΙ ΑΥΤΩ ΤΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΠΑΡ’ ΗΣΙΟΔΩ ΧΑΟΥΣ(Διογένης Λαέρτιος – Βίοι Φιλοσόφων- Επίκουρος 2.6).
Σε ηλικία δεκαοχτώ ετών, το 323 π.χ. εκπλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις στον Αθηναϊκό στρατό. Αργότερα, το 321π.χ. επέστρεψε στην οικογένειά του, που είχε μετακομίσει στο Κολοφώνα μετά την εκδίωξη των αθηναίων κληρούχων από τη Σάμο.
Ο Επίκουρος γνώρισε τις διάφορες φιλοσοφικές σχολές της εποχής του. Διδάσκαλοί του ήταν ο πλατωνικός φιλόσοφος Πάμφιλος στη Σάμο, ο Ξενοκράτης της Ακαδημίας στην Αθήνα και ο Δημοκρίτειος Ναυσιφάνης στην Τέω, πόλη κοντινή στη Κολοφώνα. Από τους παλαιότερους φιλοσόφους περισσότερο εκτιμούσε τον Αναξαγόρα, τον Αρχέλαο και τον Δημόκριτο.
Στην ηλικία των τριάντα ετών μετέβηκε στο Γυμνάσιο της Μυτιλήνης για να διδάξει φιλοσοφία, αλλά σύντομα εγκατέλειψε το νησί για να μετεγκατασταθεί στην Λάμψακο της Ιωνίας. Εκεί δίδαξε για μια πενταετία, δημιουργώντας τον πρώτο επικούρειο φιλοσοφικό του κύκλο.
Σε μια εποχή πολιτικής και κοινωνικής αναστάτωσης(την αυτοκρατορία του Αλέξανδρου διαδέχονταν τα μεγάλα βασίλεια των Αντιγονιδών, Πτολεμαίων και Σελευκιδών), ο Επίκουρος μεταφέρει στην Αθήνα το 306 π.χ. την σχολή του. Ιδρύει τον Κήπο όπως τον έλεγαν, σε μια ιδιόκτητη έκταση που αγόρασε ως Αθηναίος πολίτης.
Ο Επίκουρος απεβίωσε σε ηλικία εβδομήντα δύο ετών.
ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΑΛΑΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΕΠΙΘΥΜΟΥΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ, ΑΛΛΑ ΝΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΠΩΣ ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΠΟΤΕ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΥΧΟΜΑΣΤΑΝ
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ, ΑΝ ΔΕ ΖΕΙ ΦΡΟΝΙΜΑ, ΗΘΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΑ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΖΕΙ ΦΡΟΝΙΜΑ, ΗΘΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΑ, ΑΝ ΔΕ ΖΕΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ
Ο ΔΙΚΑΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΙΟ ΑΤΑΡΑΧΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, Ο ΑΔΙΚΟΣ ΓΕΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΡΑΧΗ
ΧΩΡΙΣ ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΔΕ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΟΥΜΕ ΑΚΕΡΑΙΕΣ ΤΙΣ ΗΔΟΝΕΣ
Ο ΠΛΟΥΤΟΣ, ΠΟΥ ΖΗΤΑΕΙ Η ΦΥΣΗ ΜΑΣ, ΕΙΝΑΙ ΟΡΙΣΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΑ ΑΠΟΚΤΙΕΤΑΙ. Ο ΠΛΟΥΤΟΣ, ΑΝΤΙΘΕΤΑ, ΠΟΥ ΖΗΤΑΕΙ Η ΜΑΤΑΙΟΔΟΞΙΑ ΜΑΣ, ΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΑΠΕΙΡΟ
Ο ΣΟΦΟΣ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΕΓΑΛΑ ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΑ ΕΧΕΙ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΕΙ Ο ΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ, ΤΑ ΔΙΕΥΘΕΤΕΙ ΟΣΟ ΖΕΙ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΤΑ ΔΙΕΥΘΕΤΕΙ
ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ, ΓΝΩΡΙΖΕΙ, ΠΩΣ ΕΥΚΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΙΩΧΝΕΙ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΤΗΣ ΣΤΕΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙ ΟΛΗ ΤΗ ΖΩΗ ΤΕΛΕΙΑ
ΤΙΣ ΚΑΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ, ΟΠΩΣ ΤΟΥΣ ΚΑΚΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΒΛΑΠΤΑΝ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΚΑΙΡΟ, ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΣ ΤΙΣ ΑΠΟΒΑΛΟΥΜΕ
ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ, ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ Η ΣΟΦΙΑ ΣΥΝΤΕΛΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΤΥΧΙΑ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ
ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, ΝΑ ΜΗ ΒΛΑΠΤΕΙ ΑΛΛΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΒΛΑΠΤΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΣΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ
Η ΑΝΑΓΚΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ. ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ
ΑΝ ΑΦΑΙΡΕΘΕΙ Η ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΟΨΗ ΚΑΙ Η ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ Η ΣΥΝΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΞΕΘΥΜΑΙΝΕΙ ΤΟ ΕΡΩΤΙΚΟ ΠΑΘΟΣ
Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΣΑΡΚΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΙΝΑΕΙ, ΝΑ ΜΗ ΔΙΨΑΕΙ, ΝΑ ΜΗΝ ΚΡΥΩΝΕΙ. ΑΥΤΑ ΕΑΝ ΤΑ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΙ ΑΝ ΕΛΠΙΖΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΤΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑ ΘΑ ΠΟΛΕΜΗΣΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑ ΤΟΥ
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ Η ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ ΠΟΥ ΜΑΣ ΒΟΗΘΑ, ΟΣΟ Η ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥΣ
ΟΥΤΕ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΖΗΤΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΣ, ΟΥΤΕ ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΟΥ ΔΕ ΣΧΕΤΙΖΕΙ ΠΟΤΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΕ ΤΗ ΦΙΛΙΑ
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΥΠΟΨΗ ΜΑΣ ΤΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΣΚΟΠΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΠΑΝΩ ΤΟΥΣ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΑΣ
ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ, ΕΦ' ΟΣΟΝ ΒΡΙΣΚΕΣΑΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ. ΟΤΑΝ ΟΜΩΣ ΦΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΥΤΥΧΗΣ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΛΑΚΗ ΤΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΑΣ ΣΑΝ ΝΑ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΠΡΟ ΟΛΙΓΟΥ ΦΕΥΓΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ
Ο ΕΠΑΙΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ. ΕΜΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΟΥΜΕΘΑ ΜΕ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ
ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΗΤΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΝΑ ΖΗΤΙΟΥΝΤΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΣ ΝΑ ΧΟΡΗΓΗΣΕΙ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ
ΣΥΜΠΑΣΧΟΜΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΟΧΙ ΘΡΗΝΩΝΤΑΣ ΑΛΛΑ ΦΡΟΝΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ
ΤΟ ΑΝΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΟ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΖΩΝΤΑΝΟ ΟΝ ΝΑ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΕΠ' ΑΠΕΙΡΟΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΠΟΙΚΙΛΙΕΣ ΤΡΟΦΗΣ
ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΚΑΘΕ ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΒΑΛΛΕΤΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑ: ΤΙ ΘΑ ΜΟΥ ΣΥΜΒΕΙ ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΠΙΖΗΤΩ ΚΑΙ ΤΙ ΑΝ ΔΕΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ
Η ΓΕΝΕΣΗ ΚΑΠΟΙΩΝ ΣΩΜΑΤΙΚΩΝ ΠΟΝΩΝ ΒΟΗΘΑ ΣΤΟ ΝΑ ΠΡΟΦΥΛΑΣΣΟΜΕΘΑ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ ΠΑΡΟΜΟΙΟΥΣ
ΣΤΗ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΝΙΚΗΘΗΚΕ, ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΚΑΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ
Αρχική Σελίδα » EΠΙΚΟΥΡΟΣ Ο ΣΑΜΙΟΣ 342 - 271 π:Χ. Αποφθέγμτα » EΠΙΚΟΥΡΟΣ Ο ΣΑΜΙΟΣ 342 - 271 π:Χ. Αποφθέγμτα