Κατάλογος φυσιολογικών διαφορών μεταξύ του Χορτοφάγου ανθρώπου και των σαρκοφάγων - Διάσημοι για τα ζώα - Πυθαγόρας - 24 λόγοι για να γίνεις χορτοφάγος

Σαρκοφάγα : μακριά, αιχμηρά δόντια εστιασμένα στο ξέσκιμα και το μάσημα της σάρκας. Κινήσεις σαγονιών πάνω-κάτω ΜΟΝΟ για ξέσκιμα και δάγκωμα. 

Άνθρωπος : Έχει τραπεζίτες για συντριβή και άλεση
και σαγόνια που κινούνται από πλευρά σε πλευρά για μάσημα χορταρικών. 

Σαρκοφάγα : Το σάλιο τους είναι όξινο για την αφομοίωση της ζωικής πρωτεϊ'νης. 

Άνθρωπος : Το σάλιο του είναι αλκαλικό και περιέχει το ένζυμο ptyalin για πέψη του άμυλου. 

Σαρκοφάγα : Το στομάχι τους είναι ένας απλός στρογγυλός σάκος που εκκρίνει 10 φορές περισσότερο υδροχλωρικό οξύ απ'ότι στους ανθρώπους. 

Άνθρωπος : Το στομάχι είναι στενόμακρο, σύνθετο και συνεχίζει με το δωδεκαδάκτυλο, τον σωλήνα που οδηγεί στο λεπτό έντερο. 

Σαρκοφάγα : Τα έντερα είναι 3 φορές το μήκος του κορμού τους, σχεδιασμένα για τη γρήγορη αποβολή του κρέατος, το οποίο σαπίζει γρήγορα. 

Άνθρωπος : Τα έντερα είναι 12 φορές το μήκος των κορμών μας, με σκοπό να κρατήσει τα τρόφιμα έως ότου εξαχθούν όλες οι θρεπτικές ουσίες. 

Σαρκοφάγα : Το συκώτι τους θα αποβάλει 10 - 15 φορές περισσότερο ουρικό οξύ από το ανθρώπινο συκώτι. 

Άνθρωπος : Το συκώτι μας δεν παράγει καθόλου το ένζυμο " uricase " για να αποβάλει το ουρικό οξύ. 

Σαρκοφάγα : Δεν ιδρώνουν μέσω του δέρματός τους και δεν έχουν πόρους. 

Άνθρωπος : Ιδρώνει μέσω του δέρματος για να αποβάλει τα απόβλητα. 

Σαρκοφάγα : Τα ούρα είναι όξινα. 

Άνθρωπος : Τα ούρα είναι αλκαλικά. 

Σαρκοφάγα : Η γλώσσα είναι τραχιά για το γλείψιμο του αίματος και της σάρκας. 

Άνθρωπος : Η γλώσσα είναι ομαλή.

Και το Παρά Φύσιν είναι ανώμαλο (Σωκράτης)


δείτε εδώ ποιοί διάσημοι είναι χορτοφάγοι...


Διάσημοι για τα ζώα, διατροφή, υγεία, πολιτισμό, μη Βία

Πλούταρχος: Πως μπορείτε να σκοτώνετε και να τρώτε ένα ήμερο, ανυπεράσπιστο ζώο, που πριν από λίγο έβλεπε, περπατούσε, ζούσε; Αφού είστε χορτάτοι, ποια μανία σας σπρώχνει να σκοτώνετε; Αν πιστεύετε ότι η φύση σας έπλασε να τρώτε τα άλλα ζώα, τότε σκοτώστε εσείς οι ίδιοι τα θύματά σας. Πνίξτε τα με τα δόντια σας! Όμως ανατριχιάζετε με όλα αυτά… Γι’ αυτό βάζετε άλλους να διαπράξουν τα αποτρόπαια αυτά εγκλήματα…!

Πυθαγόρας: Φίλοι μου, αποφεύγετε να γεμίζετε το σώμα σας με βρώμικες τροφές. Υπάρχουν εκτάσεις σιταριού, τόσα πολλά μήλα που τσακίζουν τα κλαδιά των δέντρων, σταφύλια που γεμίζουν τους αμπελώνες, γευστικά χόρτα και λαχανικά για μαγείρεμα. Υπάρχει το γάλα και το μέλι με το άρωμα του θυμαριού. Η γη προσφέρει μια μεγάλη ποσότητα πλούτου, καθαρά στοιχεία που δεν προξενούν το χύσιμο του αίματος, ούτε τον θάνατο. Μόνο τα ζώα ικανοποιούν την πείνα τους με το κρέας, και όχι όλα: πράγματι τα άλογα, τα βόδια και τα πρόβατα βρίσκουν τροφή στη γη.

Πλούταρχος: Αναρωτιέστε γιατί ο Πυθαγόρας δεν έτρωγε κρέας; Εγώ προσωπικά αναρωτιέμαι για ποιο λόγο και με τι καρδιά, ο πρώτος άνθρωπος πλησίασε το στόμα του στο πηγμένο αίμα και τα χείλια του σε ένα νεκρό πλάσμα. Πως έβαλε στο τραπέζι του πτώματα ζώων και ονόμασε φαγητό και τροφή τα πλάσματα που λίγο πριν μούγκριζαν και βέλαζαν, κινούνταν γεμάτα ζωή. Πως δέχτηκε την θεά της σφαγής, τον κομμένο λαιμό, το γδαρμένο δέρμα, τις σπασμένες αρθρώσεις. Σκεφτείτε την άσχημη μυρωδιά… Πως έγινε να μην ανατριχιάσει όταν ήρθε σε επαφή με τα κομμάτια άλλων όντων και ρούφηξε το ζουμί και τον ορό από τις πληγές τους…! Ο άνθρωπος δεν τρέφεται με λιοντάρια και λύκους για να επιζήσει…, αντίθετα, σκοτώνει πλάσματα ακίνδυνα, εξημερωμένα, που δεν έχουν κεντριά και μυτερά δόντια. Για ένα κομμάτι κρέας, ο άνθρωπος τους αφαιρεί τον ήλιο, το φως, την διάρκεια της ζωής που δικαιούνται όταν γεννιούνται. Αν πιστεύετε πως η φύση σας προορίζει για τέτοιου είδους διατροφή, γιατί δεν σκοτώνετε μόνοι σας αυτό που θέλετε να φάτε; Αλλά κάντε το με τις δικές σας δυνάμεις, χωρίς ρόπαλο, χωρίς σφυριά ή άλλα όπλα.

Πυθαγόρας: Όσο ο άνθρωπος θα συνεχίζει να είναι ο άσπλαχνος καταστροφέας κατώτερων ζώντων όντων, δεν θα γνωρίσει ποτέ υγεία και ειρήνη. Γιατί όσο οι άνθρωποι θα κατασφάζουν ζώα, θα σκοτώνουν ο ένας τον άλλο. Πράγματι, αυτός που σπέρνει το σπόρο του φόνου και του πόνου δεν μπορεί να δρέψει χαρά και αγάπη.

Θα συμπληρώσω: Όσο ο άνθρωπος θα συνεχίζει να τρέφεται με κρέας, ψάρια, αυγά και γαλακτοκομικά δεν θα γνωρίσει ποτέ υγεία και ειρήνη, θα καταστρέφει φύση, περιβάλλον, ζώα

Είναι ωραία να τρως ένα γεύμα και να μην πρέπει να ανησυχείς για το από τι μπορεί να πέθανε το φαγητό σου. Αυτό κάνει ένα γεύμα χαράς!
Δρ. Χάρβεϊ Κέλλογκ

Η ψυχή είναι ίδια για όλα τα πλάσματα, παρόλο που το σώμα είναι διαφορετικό
Ιπποκράτης,

Ο σκοπός της φύσης δεν είναι η διαιώνιση του ανθρώπινου είδους, αλλά η διασφάλιση της βιοποικιλότητας των ειδών
Θεόφραστος

Μην κάνεις ποτέ στους άλλους αυτό που δεν θα θέλεις να κάνουν οι άλλοι σε σένα
Σωκράτης, Κομφούκιος

Τα ήμερα φυτά να μην τα καταστρέφετε και να μην τα βλάπτετε, αλλά ούτε και τα ζώα που δεν είναι βλαβερά για τους ανθρώπους
Πυθαγόρας

Τα ζώα μοιράζονται με εμάς το προνόμιο να έχουν ψυχή
Πυθαγόρας

Όλα τα ζώα τρέμουν τη βία. Όλα φοβούνται το θάνατο, όλα αγαπούν τη ζωή. Δες τον εαυτό σου στους άλλους. Τότε ποιον μπορείς να βλάψεις; Τι κακό μπορείς να κάνεις;
Βούδας

Το να γίνεις χορτοφάγος είναι να εισέρχεσαι στο ποτάμι που οδηγεί στη νιρβάνα
Βούδας

Συμπεριφερόμαστε όπως οι λύκοι, όπως οι τίγρεις… κι ακόμη χειρότερα, γιατί η φύση κανόνισε για τα ζώα να τρέφονται με αυτόν τον τρόπο, μα εμείς που με την χάρη Του, έχουμε την ικανότητα του λόγου και την αίσθηση της δικαιοσύνης, γίναμε χειρότεροι από άγρια θηρία
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος (345 – 407 μ.Χ)

Οφείλουμε να δείξουμε στα ζώα μεγάλη καλοσύνη και ευγένεια για πολλούς λόγους. Αλλά πάνω απ’ όλα επειδή έχουμε την ίδια καταγωγή
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Θα έρθει η εποχή που οι άνθρωποι, όπως και εγώ, θα κοιτάζουν τη δολοφονία των ζώων, όπως τώρα κοιτάνε τη δολοφονία των ανθρώπων.
Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Μου φαίνεται πως οι άνθρωποι έχουν αποκηρύξει κάθε ευφυΐα, αν τολμούν να διατυπώσουν πως τα ζώα είναι απλά κινούμενες μηχανές. Μου φαίνεται πως τέτοιοι άνθρωποι ποτέ δεν παρατήρησαν με προσοχή τις προσωπικότητες των ζώων, ποτέ δεν ξεχώρισαν τις διαφορετικές φωνές της ανάγκης, της δεινοπάθειας, της χαράς, του πόνου, της αγάπης, του θυμού και της στοργής. Θα ήταν λοιπόν πρωτοφανές, αν τα ζώα μπορούν να εκφράσουν τόσο καλά κάτι που δεν μπορούν να νιώσουν.
Βολτέρος

Τίποτε δεν μας σοκάρει περισσότερο από τον κανιβαλισμό. Ωστόσο το ίδιο αίσθημα προκαλούμε εμείς στους Βουδιστές και στους χορτοφάγους, καθώς τρώμε μωρά… απλά όχι δικά μας.
Robert Louis Stevenson (1850 – 1894)

Από όλα τα πλάσματα που δημιουργήθηκαν ποτέ, ο άνθρωπος είναι το πλέον απεχθές. Είναι το μόνο πλάσμα που προξενεί πόνο για «σπορ», γνωρίζοντας πως είναι πόνος.
Μάρκ Τουείν

Όταν εμείς οι ίδιοι γινόμαστε οι ζωντανοί τάφοι δολοφονημένων ζώων, πως περιμένουμε ιδανικές συνθήκες στη γη;
Τζώρτζ Μπέρναρντ Σω

Σκέψου τη μεγαλειώδη δύναμη που είναι συγκεντρωμένη σε ένα βελανίδι! Το θάβεις στη γη και αυτό μεγαλώνει ραγδαία, για να γίνει μια βελανιδιά! Θάψε ένα πρόβατο και δεν συμβαίνει τίποτα άλλο παρά σήψη
Τζώρτζ Μπέρναρντ Σω

Η μη βία οδηγεί στην υψηλότερη ηθική που είναι ο σκοπός ολόκληρης της εξέλιξης. Μέχρι να σταματήσουμε να βλάπτουμε τα υπόλοιπα πλάσματα, είμαστε όλοι άγριοι.
Θωμάς Έντισον (1847 – 1931)

Τώρα μπορώ να σας κοιτάζω ήρεμος’ δε σας τρώω πια.
Franz Kafka

Λίγοι είναι αυτοί που βλέπουν με τα μάτια τους και νιώθουν με τη δική τους καρδιά
Άλμπερτ Αϊνστάιν

Βάλε ένα μωρό σε μια κούνια με ένα μήλο και ένα κουνέλι. Αν φάει το κουνέλι και παίξει με το μήλο, θα σου πάρω καινούργιο αυτοκίνητο
Harvey Diamond

Αν π.χ. τα σφαγεία είχαν τζάμια αντί τοίχους, όλοι θα ήταν χορτοφάγοι
Πόλ Μακ Κάρτνεϊ

Μέχρι να αγαπήσει ένα ζώο, ένα κομμάτι της ψυχής ενός ανθρώπου παραμένει κοιμισμένο.
Ανατόλ Φρανς

Εάν από κάποιο θαύμα η γη επιβιώσει από ένα πυρηνικό ολοκαύτωμα και αρχίσουμε από την αρχή, μόνο η δικαιοσύνη προς κάθε ον θα σώσει την ανθρωπότητα
Alice Walker

Το γεγονός πως ο άνθρωπος γνωρίζει το καλό και το κακό, αποδεικνύει την ανωτερότητα της σκέψης του σε σχέση με τα ζώα. Το γεγονός πως παρ’ όλα αυτά, κάνει το κακό, αποδεικνύει την ηθική κατωτερότητα σε σχέση με τα ζώα.
Mark Twain, What Is Man, 1906

Η κρεατοφαγία είναι απλά ανήθικη, επειδή συνεπάγεται μια πράξη, που αντιτίθεται στα συναισθήματα της ηθικής, την πράξη του σκοτώματος. Όταν ένας σκοτώνει, εξοντώνει μέσα του τις υψηλότερες πνευματικές ικανότητες – την αγάπη και την συμπάθεια για τις άλλες ζωντανές οντότητες και όταν καταπατά τα συναισθήματά του, γίνεται σκληρός
Λέων Τολστόι

Η υπόθεση ότι τα ζώα δεν έχουν δικαιώματα και η πλάνη ότι η συμπεριφορά μας προς αυτά δεν έχει ηθική σημασία, είναι ένα εξωφρενικό παράδειγμα της Δυτικής βαναυσότητας και βαρβαρότητας…Η οικουμενική ευσπλαχνία είναι η μόνη εγγύηση ηθικής
Άρθουρ Σοπενχάουερ

Ζώα τα οποία έχουμε κάνει σκλάβους, δεν θέλουμε να τα βλέπουμε ως ίσιους
Κάρολος Δαρβίνος

Για να προσβάλλουμε κάποιον τον αποκαλούμε κτήνος. Για την εσκεμμένη ασπλαχνία και βίαιη φύση η μεγαλύτερη προσβολή είναι άνθρωπος
Ισαάκ Ασίμωφ

Μόλις δείπνησες και όσο προσεκτικά και αν είναι κρυμμένο το σφαγείο στην χαριτωμένη απόσταση μιλίων, υπάρχει συνενοχή (είσαι συνένοχος)
Ραλφ Γουάλντο Έμερσον

Τα ζώα είναι φίλοι μου…. και δεν τρώω τους φίλους μου
Τζώρτζ Μπέρναρντ Σω

Είμαι υπέρ των δικαιωμάτων των ζώων, όπως και των δικαιωμάτων των ανθρώπων…αυτός είναι ο δρόμος του ολοκληρωμένου ανθρώπου
Αβραάμ Λίνκολν

Είμαι απόλυτα σίγουρος πως η ανθρώπινη φυλή, που αναπτύσσεται σταδιακά, θα σταματήσει σε κάποιο σημείο να τρέφεται με κρέας
Thoreau

Ο Πολιτισμός ενός έθνους διακρίνεται από τον τρόπο, με τον οποίο οι άνθρωποι συμπεριφέρονται στα ζώα
Μαχάτμα Γκάντι

Δεν έγινα χορτοφάγος για την υγεία μου, αλλά για την υγεία των κοτόπουλων.
Isaac Bashevis Singer

Τίποτε δεν θα ευεργετήσει την ανθρώπινη υγεία και θα αυξήσει τις ευκαιρίες επιβίωσης της ζωής στη Γη περισσότερο, όσο η εξέλιξη σε ένα χορτοφαγικό διαιτολόγιο
Άλμπερτ Αϊνστάιν

Το χειρότερο αμάρτημα απέναντι στα άλλα πλάσματα γύρο μας δεν είναι το μίσος, αλλά η αδιαφορία προς αυτά. Αυτή είναι η ουσία της απανθρωπιάς
Τζώρτζ Μπέρναρντ Σω

Η αγάπη για όλα τα πλάσματα είναι η πιο ευγενική πτυχή της ανθρώπινης ψυχής
Κάρολος Δαρβίνος

Πως μπορεί κάποιος που τρώει τη σάρκα άλλων για να φουσκώσει τη δική του σάρκα να δείξει συμπόνια;
Τιρουβαλλουβάρ, Tirukkural : 251

Φαινομενικά, οι πόλεμοι μεταξύ των ανθρώπων, οφείλονται σε αιτίες οικονομικές, κοινωνικές ή πολιτικές, όμως στην πραγματικότητα, δεν είναι παρά το αποτέλεσμα όλης αυτής της μαζικής παγκόσμιας σφαγής των ζώων. Ο νόμος της δικαιοσύνης είναι αμείλικτος
Omraam M. Aivanhov

Έχουμε σκλαβώσει τα υπόλοιπα ζωντανά δημιουργήματα και συμπεριφερόμαστε στους μακρινούς μας συγγενής σε πούπουλα και φτερά τόσο άσχημα, που αναμφίβολα, αν μπορούσαν να δημιουργήσουν δική τους θρησκεία, θα έβαζαν τον άνθρωπο στο ρόλο του διαβόλου.
Ουίλιαμ Ραλφ Ίνγκε «Outspoken Essays» 1922

Τα ζώα διαθέτουν το χάρισμα της επικοινωνίας και το χρησιμοποιούν…αλλά εμείς φαίνεται να το αγνοούμε
Αλις Ουόκερ

Σημασία δεν έχει αν τα ζώα έχουν λογική ή αν μιλάνε, αλλά εάν υποφέρουν
Τζέρεμι Μπένθαμ

Ο καλός άνθρωπος είναι φίλος όλων των ζωντανών πλασμάτων
Μαχάτμα Γκάντι

Το καθήκον μας είναι να απελευθερωθούμε εξαπλώνοντας τον κύκλο της συμπόνιας για να αγκαλιάσουμε όλα τα ζωντανά πλάσματα και την ολική ομορφιά της φύσης
Άλμπερτ Αϊνστάιν

Η εσκεμμένη ασπλαχνία εναντίον των ανυπεράσπιστων και όμορφων μικρών αδελφών μας αποτελεί σίγουρα ένα από τα πλέον κακεντρεχή και απεχθή εγκλήματα για τα οποία ο άνθρωπος είναι ένοχος
Ουίλιαμ Ραλφ Ίνγκε

Το ερώτημα δεν είναι «λογικεύουν;», ούτε «μιλούν;» αλλά «υποφέρουν;»
Τζέρεμι Μπένθαμ

Η ειρήνη δεν μπορεί να επιτευχθεί μέσω της βίας, μπορεί να επιτευχθεί μέσα από την κατανόηση
Άλμπερτ Αϊνστάιν

Οφείλουμε να δείξουμε στα ζώα μεγάλη καλοσύνη και ευγένεια για πολλούς λόγους. Αλλά πάνω απ’ όλα επειδή έχουμε την ίδια καταγωγή”
Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος

Ο άνθρωπος είναι το μόνο ζώο που είναι φίλος των ζώων που πρόκειται να φάει.
Samuel Butler (1835-1902), Άγγλος συγγραφέας

Ο άνθρωπος ακόμα διανύει την προϊστορία του
Κάρλ Μάρξ

Το μεγαλύτερο καθήκον του ανθρώπου είναι να προστατεύει τα ζώα από την κακοποίηση
Emile Zola (1840-1902)

Τις Κυριακές προσευχόμαστε να μας φωτίσει ο Κύριος, να οδηγήσει τα βήματά μας στο σωστό μονοπάτι. Είμαστε κουρασμένοι από τους πολέμους, δεν θέλουμε να πολεμήσουμε, αλλά χορταίνουμε με θάνατο.
Τζώρτζ Μπέρναρντ Σω

Στο μυαλό μου η ζωή ενός προβάτου δεν είναι λιγότερη πολύτιμη από αυτή ενός ανθρώπου
Μαχάτμα Γκάντι

Επειδή η καρδιά χτυπάει κάτω από το τρίχωμα, τη γούνα, τα πούπουλα ή τα φτερά, μπορούμε να την περιφρονoύμε;
Jean-Paul Richter (1763-1825)

Μου φαίνεται πως οι άνθρωποι έχουν αποκηρύξει κάθε ευφυΐα, αν τολμούν να διατυπώσουν πως τα ζώα είναι απλά κινούμενες μηχανές. Μου φαίνεται πως τέτοιοι άνθρωποι ποτέ δεν παρατήρησαν με προσοχή τις προσωπικότητες των ζώων, ποτέ δεν ξεχώρισαν τις διαφορετικές φωνές της ανάγκης, της δεινοπάθειας, της χαράς, του πόνου, της αγάπης, του θυμού, και της στοργής. Θα ήταν λοιπόν πρωτοφανές αν τα ζώα μπορούν να εκφράσουν τόσο καλά κάτι που δεν μπορούν να νιώσουν
Βολταίρος

Γνώρισα τους ανθρώπους και αγάπησα τα ζώα
Μενέλαος Λουντέμης

Αν δεν αγαπάς τον εαυτό σου, δεν μπορείς να αγαπήσεις τους άλλους. Αν δεν έχεις συμπόνια για τον εαυτό σου δεν μπορείς να δείξεις συμπόνια σε άλλα πλάσματα
Dalai Lama.

Καταναλώνουμε πτώματα πλασμάτων με παρόμοιες ορέξεις, πάθη και όργανα με τα δικά μας, και γεμίζουμε καθημερινά τα σφαγεία με κραυγές φόβου και πόνου
Robert Louis Stevenson

Κάποιος άνθρωπος είναι ηθικός μόνο όταν πιστεύει πως η ζωή είναι ιερή, τόσο εκείνη των φυτών και των ζώων, όσο και εκείνη των άλλων ανθρώπων
Άλμπερτ Σβάιτσερ

Τα μεγάλα πνεύματα πάντα έχουν αντιμετωπιστεί με απέχθεια από τα μέτρια μυαλά. Τα τελευταία αδυνατούν να κατανοήσουν γιατί κάποιος αρνείται τα στεγανά και ό,τι του έχει κληρονομήσει η κοινωνία και το σύστημα, για να σκεφτεί ειλικρινά και θαραλλέα με τη δύναμη του δικού του μυαλού
Άλμπερτ Άινσταϊν

Δυστυχή ζώα! Με πόση ζηλοτυπία φρουρούν το ποταπό σώμα τους…αυτό που σε μας δεν είναι παρά το βραδινό μας γεύμα, αλλά για αυτά είναι η ίδια η ζωή
Φράντς Κάφκα

Τι είναι ο άνθρωπος χωρίς τα ζώα; Αν έλειπαν τα ζώα, ο άνθρωπος θα πέθαινε από μεγάλη πνευματική μοναξιά. Γιατί ό,τι συμβαίνει στα ζώα, γρήγορα θα συμβεί και στον άνθρωπο. Όλα τα πράγματα συνδέονται.
Αρχηγός Σιάτλ

Τα δάση δεν είναι ακατοίκητα, αλλά ασφυκτικά γεμάτα από τίμια πνεύματα το ίδιο καλά μ’ εμένα
Henry David Thoreau

Αυτό που ονομάζουμε άγρια φύση, είναι ένας πολιτισμός διαφορετικός από τον δικό μας
Ντέιβιντ Χένρι Θορώ

Η συμπάθεια που επεκτείνεται πέρα απ’ τα όρια της ανθρωπότητας, η συμπόνια δηλαδή για τα ζώα, φαίνεται ν’ αποτελεί μία από τις τελευταίες ηθικές κατακτήσεις. …Η αρετή τούτη, μια απ’ τις ευγενικότερες αρετές του ανθρώπου, μοιάζει να προέρχεται απ’ το ότι οι συμπάθειές μας, λεπτότερες και τρυφερότερες όσο επεκτείνονται περισσότερο, καταλήγουν ν’ αγκαλιάζουν όλα τα έμψυχα όντα
Κάρολος Δαρβίνος

Πέρασαν 50 χρόνια από την ημέρα όταν το γιατρικό συμβούλιο εγγυήθηκε το θάνατό μου, εάν δε θα τρώω κρέας.
Τζόρτζ Μπερναρντ Σω (1856-1950), Ιρλανδός θεατρικός συγγραφέας

Το Άουσβιτς ξεκινά κάθε φορά που κάποιος κοιτά ένα σφαγείο και σκέφτεται: είναι απλά ζώα
Θεοντόρ Αντόρνο, Γερμανός κοινωνιολόγος και φιλόσοφος

Πρέπει να μάθουμε να ζούμε με τις δυνατότητες που μας προσφέρει ο πλανήτης. Οι άνθρωποι έχασαν τον στόχο τους. Δεν ήρθαμε σ’ αυτό τον κόσμο για να καταναλώνουμε, αλλά για να απελευθερώσουμε το πνεύμα μας
Allen Ginsberg, Αμερικανός ποιητής

Έως ότου συνειδητοποιήσουμε τη βαθιά συγγένειά μας με τα υπόλοιπα θνητά όντα που μοιράζονται μαζί μας τον ήλιο και τη σκιά της ζωής πάνω σε αυτόν τον πλανήτη, δεν υπάρχει ελπίδα για κανένα είδος, δεν υπάρχει ελπίδα για το περιβάλλον, δεν υπάρχει ελπίδα για μας
Jon Wynne Tyson

Ξέρω στην ψυχή μου, το να τρως ένα πλάσμα που το έχουν αναθρέψει για να φαγωθεί, και που ποτέ δεν έχει την ευκαιρία να είναι ένα πραγματικό ον, είναι μη υγιεινό. Είναι σαν… τρως μόνο μιζέρια. Τρως μια πικρή ζωή.
Alice Walker

Τα ζώα του κόσμου υπάρχουν για τους δικούς τους λόγους. Δεν φτιάχτηκαν για τους ανθρώπους, όπως οι μαύροι άνθρωποι δεν φτιάχτηκαν για τους λευκούς ή οι γυναίκες για τους άνδρες
Alice Walker

Σπάνια σερβίρουν ως φαγητό τις γλώσσες των ζώων – είναι ένα είδος κρέατος που περνάει την διαχωριστική γραμμή μεταξύ ενός μοσχαρίσιου κομματιού και ενός κομματιού νεκρής αγελάδας
Bob Ekstrom

Το μεγάλο σφάλμα κάθε ηθικού συστήματος μέχρι τώρα είναι πως όλα θεωρούν ότι έχουν να κάνουν μόνο με τις σχέσεις ανθρώπου προς άνθρωπο.
Άλμπερτ Σβάιτσερ

Η καρδιά κάθε αγαθού και πολιτισμένου ανθρώπου θα πρέπει να φλέγεται από αγάπη για όλη την κτίση. Για τους ανθρώπους, τα ζώα, τα πτηνά, τα φυτά, τα δέντρα. Ο πραγματικός φιλάνθρωπος είναι και ζωόφιλος
Μητροπολίτης Γέρων Λεοντοπόλεως κ. Διονύσιος, του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας

Στόχος μου είναι να δείξω ότι δεν υπάρχουν θεμελιώδες διαφορές μεταξύ ανθρώπου και ανώτερων θηλαστικών, όσον αφορά τις πνευματικές δυνάμεις. Ποτέ μην χρησιμοποιείς τις λέξεις ανώτερο και κατώτερο.
Κάρολος Δαρβίνος

Δεν είναι ο άνθρωπος εκπληκτικό ζώο;….Σκοτώνει άγρια ζώα – πουλιά, καγκουρό, ελάφια, ένα σωρό άγριες γάτες, ποντίκια, αλεπούδες και ντίνγκος – με τα εκατομμύρια για να προστατέψει τα κτηνοτροφικά ζώα και τις τροφές τους. Μετά σκοτώνει τα κτηνοτροφικά ζώα με τα εκατομμύρια και τα τρώει. Αυτό με τη σειρά του σκοτώνει τον άνθρωπο με τα εκατομμύρια, διότι τρώγοντας όλα αυτά τα ζώα οδηγείται σε εκφυλιστικές και θανατηφόρες αρρώστιες όπως τα καρδιακά νοσήματα, τα νοσήματα των νεφρών και τον καρκίνο. Οπότε τότε ο άνθρωπος βασανίζει και σκοτώνει εκατομμύρια ακόμα ζώα για να ψάξει να βρει γιατρειά για αυτές τις αρρώστιες. Αλλού, εκατομμύρια άλλοι άνθρωποι πεθαίνουν από πείνα και υποσιτισμό γιατί το φαγητό που θα μπορούσαν να φάνε χρησιμοποιείται για να παχύνει τα κτηνοτροφικά ζώα. Εντωμεταξύ, κάποιοι άνθρωποι πεθαίνουν από θλιμμένο γέλιο για την παραλογία του ανθρώπου, που σκοτώνει τόσο εύκολα και τόσο βίαια, και μία φορά τον χρόνο, στέλνει κάρτες που προσεύχονται για “Ειρήνη πάνω στην γη”.
Ντάβιντ Κόατες “Η βιομηχανική φάρμα του γερο Μακντόναλν”

Ο κάτοχος του βραβείου Νόμπελ Isaac Bashevis Singer έγραψε στη μεγάλης επιτυχίας νουβέλα του «Enemies, A Love Story»: ”Όσο συχνά ο Χέρμαν ήταν μάρτυρας της σφαγής ζώων και ψαριών, πάντα είχε την ίδια σκέψη: Στη συμπεριφορά τους προς τα πλάσματα, όλοι οι άνθρωποι ήταν Ναζί. Η υπεροψία με την οποία ο άνθρωπος μπορούσε να συμπεριφέρεται στα άλλα είδη όπως τον ευχαριστεί, αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα των πιο ακραίων ρατσιστικών θεωριών. Την αρχή του δικαίου του ισχυρού.”

Ο άνθρωπος που δεν θέλει να καταπνίγει τα ανθρώπινα αισθήματά του πρέπει να φέρεται με καλοσύνη στα ζώα, γιατί αυτός που είναι απάνθρωπος στα ζώα γίνεται σκληρός και στην επαφή του με τον άνθρωπο. Μπορούμε να κρίνουμε την ψυχή ενός ανθρώπου από τη συμπεριφορά του στα ζώα.
Εμμανουήλ Κάντ

Οι άνθρωποι που ευχαριστιούνται, όταν κατώτερα πλάσματα υποφέρουν ή καταστρέφονται, δεν πρόκειται να νιώσουν συμπόνια ή καλοσύνη ούτε και για τους συνανθρώπους τους
Τζων Λόκ

Τα ζώα έχουν την ευλογία του Θεού και όσοι τα κακοποιούν δεν είναι αληθινοί χριστιανοί. Ο Χριστός λέει να είμαστε σπλαχνικοί, να αγαπούμε τα ζώα και να μη τα κάνουμε να υποφέρουν. Οι άνθρωποι που δηλητηριάζουν ή βασανίζουν τα ζώα δεν είναι χριστιανοί.
Μητροπολίτης Γέρων Λεοντοπόλεως κ. Διονύσιος

Είμαστε όλοι πλάσματα του Θεού. Οποιοδήποτε σώμα κι αν έχουμε, οποιοδήποτε ένδυμα κι αν φοράμε. Ο Θεός είναι ο Υπέρτατος Πατέρας μας. Ο Πατέρας μπορεί να έχει πολλά παιδιά, αλλά όταν ένα από τα παιδιά του πει, “ο αδελφός μου δεν είναι πολύ έξυπνος, άσε με να τον σκοτώσω…”Νομίζετε πως ο πατέρας θα συμφωνήσει; Με τον ίδιο τρόπο, αφού ο Θεός είναι ο υπέρτατος Πατέρας μας, πως να μας επιτρέψει να σκοτώσουμε τα ζώα, που είναι επίσης παιδιά Του;
Σρίλα Πραμπουπάντα (1896-1977)
Πνευματικός δάσκαλος κίνησης Κρίσνα

Αυτός που δεν σέβεται τη ζωή, δεν αξίζει να ζει
Λεονάρντο ντα Βίντσι

Η χορτοφαγία είναι πάρα πολύ καλή, αλλά έχει ένα πρόβλημα: δεν μπορείς να αρρωστήσεις και να πεθάνεις
Τζώρτζ Μπέρναρντ Σω

Άνθρωποι που αποκλείουν οποιοδήποτε πλάσμα του Θεού από προστασία, συμπόνια και έλεος, θα συμπεριφερθούν με τον ίδιο τρόπο και στους συνανθρώπους τους
Άγιος Φραγκίσκος της Ασίζης (1181-1226)

Ένας μεγάλος Κινέζος Δάσκαλος του Ζεν, ο XAN SHAN TZU έγραψε ένα ποίημα ενάντια στην κρεατοφαγία: «Πήγαινε γρήγορα στην αγορά για να αγοράσεις κρέας και ψάρια και τάισέ τα στη γυναίκα σου και στα παιδιά σου. Αλλά γιατί θα πρέπει να πάρεις τις ζωές αυτών, για να ζήσεις εσύ; Είναι παράλογο. Δεν θα σε φέρει πιο κοντά στον παράδεισο, αλλά θα σε κάνει να γίνεις κομμάτι της Κόλασης».


Αγία Γραφή

Σου δίνω χόρτα και καρπούς για τροφή
Γένεση (1:29)

Να μην φας κρέας με τη ζωή μέσα του, με το αίμα του…, γιατί θα ζητήσω το αίμα της δικής σου ζωής
Γένεση ( 9.4)

Ου φονεύσεις
Μία από τις δέκα εντολές

Αγάπη θέλω και όχι θυσίες, γνώση του Θεού και όχι ολοκαυτώματα
Π.Δ. Ωσηέ Κεφ. 6,6

Λέει ο Κύριος: «Προσφέρατε σε θυσία τόσα πρόβατα και βοοειδή, μα δεν Μου δίνει ευχαρίστηση το αίμα των δαμαλιών, των προβάτων και των κατσικιών. Όταν εσείς σηκώνετε τα χέρια, Εγώ παίρνω τα μάτια από πάνω σας και όταν προσεύχεστε δεν σας ακούω, γιατί τα χέρια σας είναι γεμάτα αίματα»
Ησαΐα (1.5)

Όποιος σκοτώσει μια αγελάδα, αμαρτάνει σα να έχει σκοτώσει έναν άνθρωπο
Ησαΐα (66.3)

Ο δίκαιος οφείλει να επιμελείται τη ζωή του κτήνους
Αγ. Γραφή, Παρ. ΙΒ΄ 10

Δεν πρέπουν σε χριστιανούς θυσίες μετά τη Θυσία του Χριστού
Απόστολος Παύλος Προς Εβραίους Επιστολή 10: 1-18

Η πίστη μας προς τον Θεό πρέπει να εκδηλώνεται με πράξεις αγάπης και όχι με θυσίες
Ιησούς Χριστός, Ματθαίος Κεφ 9,13. & 12,7

Εγώ ειμί ο ποιμήν ο καλός ο ποιμήν ο καλός την ψυχήν αυτού τίθησιν υπέρ των προβάτων
Ιωάννη 10:11


Πυθαγόρας

Ο Εύτιμος απάντησε κάπως καθυστερημένα. Είπε:
- Κατά την παραμονή μου στην Ινδία έζησα για πολλά χρόνια κοντά στους γυμνοσοφιστές, άγιους άντρες που, έχοντας απαρνη­θεί τα εγκόσμια, ζουν στα δάση και τρέφονται με καρπούς, ρίζες και νερό. Αντί να αρρωστήσουν εξαιτίας αυτής της διατροφής, ισχυροποιούνται και αποκτούν μια ανίκητη εσωτερική δύναμη. Ισχυρίζονται ότι, από τη στιγμή που σταματούν να τρώνε κρέας ζώων, ο νους τους αποκτά μεγαλύτερη διαύγεια και δεκτικότητα στο φως που προέρχεται από το Είναι τους. Το κρέας, δηλώνουν, θολώνει το νου. Από την άλλη, γνώρισα στην πόλη Βαρανάσι, στις όχθες του Γόγγη, του ιερού ποταμού των Ινδών, έναν άντρα δια­φορετικό από όσους έχω γνωρίσει έως σήμερα. Σ' εκείνον οφείλεται στην πραγματικότητα η πλήρης μεταμόρφωση μου, σε σημείο που, παρότι έχω επίγνωση της αγριότητας που επικρατεί γύρω μας, μου είναι αδύνατο να συνεχίσω να ζω από το θάνατο αθώων ζώων.
- Τι κηρύσσει αυτός ο άγιος άνθρωπος; ρώτησε γλυκά η Θεα­νώ.
- Για να σας απαντήσω λεπτομερώς, θα χρειαζόμουν την προ­σοχή σας επί πολλές μέρες, ωστόσο, ακολουθώντας τον ειρμό της παρούσας συζήτησης, μπορώ να σας πω ότι κηρύσσει τη συμπό­νια προς όλα τα πλάσματα. Για να φτάσει κανείς στην πνευματι­κή ειρήνη, λέει, δεν αρκεί να αποσυρθεί στη μοναξιά των δασών και να αφοσιωθεί στις ασκητικές πρακτικές. Ο ίδιος ήταν για πολ­λά χρόνια ένθερμος αναχωρητής, ώσπου αναγνώρισε την ανάγκη να βρει ενα δρόμο πιο ισορροπημένο, κυρίως για να αποτελέσει παράδειγμα για τους περισσότερους ανθρώπους. Χωρίς συμπό­νια δεν μπορεί να υπάρξει απελευθέρωση, επαναλαμβάνει διαρ­κώς, καθώς η συμπόνια που πηγάζει ενστικτωδώς από την καρ­διά μας μας επιτρέπει να αντιληφθούμε, χωρίς να χρειάζονται με­γάλες εικασίες, ότι όλοι αποτελούμε μέρος ενός απέραντου ονεί­ρου από το οποίο πρέπει να ξυπνήσουμε, ξεκινώντας από την κά­θαρση του σώματος και του νου μας.

Πυθαγόρας, Ο Γιος της Σιωπής, σελ. 254-255
Benigno Morilla



24 λόγοι για να γίνεις χορτοφάγος




O πρώτος λόγος είναι η γνώμη των διαφόρων επιστημόνων, όπως των Γκασέντ, Λίνεους, Δαουμπεντον, Κιουβιέ, Μπέλ, Όουεν και πολλών άλλων, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι η εσωτερική και εξωτερική κατασκευή του ανθρώπου οδηγούν στο συμπέρασμα, ότι η χορτοφαγία (ή φυτοφαγία) είναι η πιο φυσική διατροφή του ανθρώπου. Η ανατομία του ανθρώπου μοιάζει πάρα πολύ με την ανατομία των πιθήκων υψηλότερων τάξεων. Οι πίθηκοι όμως τρώνε αποκλειστικά καρύδια, φρούτα και δημητριακά, αν και μπορείς να τους μάθεις να τρώνε κρέας, έτσι όμως μετά οι πίθηκοι γίνονται χοντροί, λιγότερο υγιείς και νευρικοί.
Τα δόντια του ανθρώπου δεν μοιάζουν με τα δόντια ούτε των σαρκοφάγων ζώων, ούτε των χορτοφάγων ζώων, αλλά μοιάζουν με τα δόντια των πιθήκων. Επίσης ο άνθρωπος δεν έχει τόσο μεγάλο και πολύπλοκο στομάχι και τόσο μακρύ λεπτό και παχύ έντερο, όπως στα χορτοφάγα ζώα, δεν έχει τόσο απλό και με τη μορφή του σακιού στομάχι, μεγάλο συκώτι και τόσο μικρό λεπτό και παχύ έντερο, όπως στα σαρκοφάγα ζώα.
Όλες αυτές και πολλές άλλες ενδείξεις μας οδηγούν στο συμπέρασμα, ότι η διατροφή χωρίς σφάγια είναι η πιο φυσιολογική διατροφή του ανθρώπου. Μερικοί από αυτούς, που διαφωνούν με τη διατροφή, η οποία είναι βασισμένη στα φρούτα και λαχανικά, προβάλλουν ως επιχείρημα το γεγονός, ότι και ο άνθρωπος και τα σαρκοφάγα ζώα έχουν κυνόδοντα. Όμως οι κυνόδοντες του ανθρώπου δεν είναι κατάλληλοι για αυτό το σκοπό - να σκίσουν το κρέας. Στους πιθήκους αυτά τα δόντια είναι πιο δυνατά και χρησιμοποιούνται είτε για αμυντικούς σκοπούς, είτε για να διατρίψουν σκληρές οργανικές ουσίες.
Η χορτοφαγία, η οποία είναι φυσιολογική διατροφή του ανθρώπου, δίνει στον άνθρωπο όλες τις απαραίτητες ουσίες για να δυναμώσει τον οργανισμό, η χώνευση γίνεται με φυσιολογικό τρόπο, χωρίς να υπάρχει ενόχληση στο στομάχι. Επίσης, με την χορτοφαγία ο άνθρωπος θα έχει γερά κόκαλα, δυνατούς μυς και γεροδεμένο σώμα.

Δεύτερος λόγος: Το κρέας δεν παρέχει τίποτα περισσότερο, από ό,τι η φυτική τροφή. Ίσα - ίσα τα σφάγια, επειδή δεν έχουν άμυλο και σάκχαρα και επειδή εμπεριέχουν μέσα τους σε μεγάλο ποσοστό συστατικά κρέατος, πρέπει να θεωρηθεί ακατάλληλη τροφή. Ενώ από τις τροφές που υπάρχουν στο φυτικό βασίλειο, ο άνθρωπος μπορεί να διαλέξει την τροφή, η οποία θα ταιριάζει σε κάθε κλιματολογική συνθήκη και σε όλες τις συνθήκες της ζωής. Μερικά φρούτα, όσπρια και ξηροί καρποί περιέχουν συστατικά κρέατος σε μεγαλύτερο βαθμό, απ’ ό,τι το κανονικό κρέας και μερικά από αυτά έχουν περισσότερες θερμίδες και δύναμη, όπως τα άμυλα, λιπαρά και σάκχαρα. Οι φυτικές ίνες και πρωτεΐνες, τα οποία βρίσκονται στα λαχανικά, μοιάζουν πολύ με τις ίνες και πρωτεΐνες που έχει το κρέας των ζώων και είναι δύσκολα να τους ξεχωρίσεις από τη μορφή τους και οι χημικές αναλύσεις δεν μπορούν να βρουν διαφορές μεταξύ τους.

Τρίτος λόγος είναι, ότι και σε πιο ευνοϊκές συνθήκες το κρέας του ζώου δεν μπορεί να είναι ελεύθερο από βλαβερές για την ανθρώπινη υγεία ουσίες και ακαθαρσίες, γιατί η εναλλαγή της ύλης στα ζώα ακολουθεί την κανονική πορεία, όπως και στους ανθρώπους και τη στιγμή που στις αρθρώσεις και αρτηρίες δημιουργούνται υγιεινά και κανονικά κύτταρα, την ίδια στιγμή από τις ίδιες αρθρώσεις και αγγεία προσπαθούν να φύγουν προς το παχύ έντερο και να εκκενωθούν εξασθενημένα και νεκρά στοιχεία, τα οποία είναι πολύ βλαβερά για την υγεία.
Φαίνεται καθαρά, ότι όταν αυτή η διαδικασία μεταβολισμού κόβεται με τη βία, θανατώνοντας το ζώο, τότε όλες αυτές οι ακαθαρσίες, οι οποίες είναι επικίνδυνες για τον οργανισμό, παραμένουν στο πτώμα του σφαγμένου ζώου με τόση μεγάλη αναλογία ακαθάριστου αίματος, όση ήταν μέχρι τη στιγμή του θανάτου, όταν όλες αυτές οι ακαθαρσίες προσπαθούσαν να φύγουν από τον οργανισμό. Και δεν υπάρχει δύναμη στον κόσμο να καθαρίσει το κρέας σφαγμένου ζώου.
Αν και ο μεγάλος υγειονόμος Μωυσής μας λέει πως πρέπει να φύγει εντελώς το αίμα από το σφαγμένο ζώο. Έτσι όμως καταφέρνεις πολύ λίγα, γιατί το αίμα φεύγει μόνο από τις μεγάλες αρτηρίες, ενώ από τις μικρές αρτηρίες το αίμα δεν μπορεί να φύγει εντελώς, γιατί με τη διακοπή της θερμικής λειτουργίας του οργανισμού το αίμα θα πήξει και θα μείνει στο κρέας.
Και αν θα σκεφτούμε καλύτερα, θα καταλάβουμε ότι το πτώμα πεθαμένου ζώου, ο θάνατος του οποίου προήλθε από τη φυσική αιτία, είναι πιο ασφαλές για μας από το πτώμα ζώου σφαγμένου για την τροφή μας.
Το πρώτο εμείς δεν θα το τρώμε, επειδή είναι αηδία και επειδή θα φοβόμαστε να μην κολλήσουμε καμία αρρώστια, το δεύτερο θα το τρώμε, αν και εκεί θα έχουν όλα τα επικίνδυνα και μολυσμένα στοιχεία.

Τέταρτος λόγος: Μεγάλο ποσοστό ζώων που σφάζονται για πούλημα, πρέπει να θεωρήσουμε ότι είναι μη υγιεινά. Αυτό συμβαίνει επειδή τα ζώα ζουν και μεγαλώνουν σε μη φυσιολογικές συνθήκες από τους ανθρώπους, οι οποίοι εκμεταλλεύονται το πάθος των ανθρώπων να τρώνε κρέας. Εκτός από αυτά, με σύμφωνη γνώμη μεγάλων επιστημόνων, μεταξύ των ζώων κυκλοφορεί ένα μεγάλο ποσοστό μεταδιδόμενων ασθενειών, οι οποίες εύκολα μπορούν να μεταδοθούν στον άνθρωπο. Αυτές οι αρρώστιες είναι: τριχομονάδες, πανώλη, χοιρινός τύφος, φυματίωση, πνευμονία, ψευδάνθρακες, αρρώστιες ποδιών και στομάχου, ανεμοπύρωμα κλπ.

Πέμπτος λόγος: είναι η κυρίαρχη απόδειξη των χορτοφάγων ανθρώπων, ότι οι χορτοφάγοι απολαμβάνουν την υγεία τους, χωρίς να αρρωσταίνουν. Είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός των ανθρώπων, οι οποίοι όταν έγιναν χορτοφάγοι, θεραπεύτηκαν εντελώς από αρρώστιες (περισσότερες φορές χρόνιες) όπως ποδάγρα, ρευματισμοί, δυσπεψία, δυσκοιλιότητα, επιληψία, παράλυση, ουρική αρθρίτιδα, αναπτυσσόμενες αρρώστιες του θώρακα κλπ. Υπάρχει επίσης μεγάλος αριθμός ανθρώπων, οι οποίοι απολαμβάνουν τη ζωή, χάρη στη διατροφή αυτή με όλη τη σημασία της λέξης.
Γενικά οι άνθρωποι ξεπερνούν πιο εύκολα τις διάφορες ατυχίες, πιο γρήγορα επουλώνονται οι πληγές και οι μεταχειρουργικές επεμβάσεις. Επίσης, η διατροφή χωρίς κρέας γιατρεύει παλιά έλκη, όταν όλα τα άλλα μέσα είναι απόλυτα ανήμπορα. Είναι επίσης γνωστά και άλλα παραδείγματα. O φιλάνθρωπος Δον Γκοβαρδ, ο οποίος ήταν φυτοφάγος, όταν επισκεπτόταν τα μπουντρούμια και διάφορους άλλους κακόφημους οίκους, στους οποίους αγρίευε τυφοειδής πυρετός και είχε πολύ μολυσμένο αέρα, δεν αρρώσταινε.

Έκτος λόγος: είναι αυτός των γιατρών, οι οποίοι βλέποντας τις αιτίες και θεραπείες του αλκοολισμού, απέδειξαν ότι όσο περισσότερο έχει πάθος ο άρρωστος να καταναλώνει το κρέας, τόσο περισσότερο δεν μπορεί να θεραπευτεί και αντιθέτως η επιθυμία να μεθύσει λιγοστεύει, ανάλογα με την αποχή από την κατανάλωση κρέατος. Γι αυτόν ακριβώς το λόγο μερικοί από τους διάσημους επιστήμονες διαπιστώνουν το γεγονός, ότι το μοναδικό φάρμακο από αυτή τη φοβερή και καταραμένη αρρώστια μπορεί να είναι η ολική χορτοφαγία.

Έβδομος λόγος: είναι τα λόγια του Θεού στον άνθρωπο, όταν δημιούργησε τον κόσμο, όπου ο Θεός τον προστάζει: «Να σας έδωσα κάθε είδους χόρτο που βγάζει σπόρους και κάθε είδους δέντρο που βγάζει καρπούς, αυτή θα είναι η διατροφή σας» (Παλαιά Διαθήκη, κεφάλαιο 1, στοίχ.29).
Και ούτε η Βίβλος, ούτε καμιά άλλη μεγάλη προσωπικότητα δεν μπορούν να μας αποδείξουν, ότι η ανατομία του σύγχρονου ανθρώπου άλλαξε τόσο πολύ από αυτή, χάρη της οποίας ο δημιουργός μιλώντας με τα παραπάνω λόγια έδωσε εντολή για την τροφή, ώστε εμείς να είχαμε βάσιμες αιτίες να την αλλάξουμε στην άλλη διατροφή, η οποία είναι εχθρική προς τη φύση μας.

Όγδοος λόγος: είναι ότι αν και ο άνθρωπος από κάποιες επιδράσεις στην αλλαγή των συνθηκών της ζωής του εδώ και πολύ καιρό άλλαξε τη διατροφή του και έγινε παμφάγος, οι νόμοι του Θεού και ηθικής, οι οποίοι είχαν στόχο να κατευνάσουν τις τάσεις του ανθρώπου, διατύπωσαν καθαρά την αφύσικη διατροφή του ανθρώπου. Οι άνθρωποι πρέπει να ξεχάσουν το παρελθόν και να συμπεριφέρονται όσο το δυνατόν πιο αυστηρά προς τον εαυτό τους. Δεν υπάρχει κανένας άνθρωπος που να διαφωνεί, ότι τον καιρό που υπήρξε ο Ιουδαϊσμός, μπορεί και στις αρχές του Χριστιανισμού, επιτρεπόταν η δουλεία. Αλλά όταν αυτή καταδικάστηκε και υπήρξε προσπάθεια να καταργηθεί από όλους τους λαούς της γης, δύσκολα μπορείς να υποθέσεις ότι θα υπάρχουν ακόμα υποστηρικτές της δουλείας, θέτοντας ως επιχείρημα ότι η δουλεία υπήρχε και στα αμνημόνευτα χρόνια. Με αυτόν ακριβώς τον τρόπο πρέπει να λύνεται και το μεγάλο ερώτημα για την τροφή όχι με φωνές υπέρ του πανάρχαιου νόμου, στον οποίο δεν υπακούνε οι σύγχρονοι κρεατοφάγοι, αλλά στις αναφορές των λόγων και αρχών του Ευαγγελίου για την Θεία Αγάπη. Έτσι, όπως ο Δάσκαλος - Θεός συζητώντας για το ερώτημα των φαρισαίων για το γάμο, στηρίχθηκε στα πρώτα θεμέλια του έγγαμου βίου διατυπωμένο από τον Μεγάλο Δημιουργό του κόσμου, την εποχή δημιουργίας των πρώτων ανθρώπων με τα εξής λόγια: «Με αυτό ο άνθρωπος θα αφήσει τον πατέρα και την μητέρα του και θα κολλήσει στην γυναίκα του και θα γίνουν (οι δύο) μία σάρκα». Έτσι ακριβώς και το ερώτημα για το ποια είναι η φυσιολογική διατροφή του ανθρώπου, την απάντηση πρέπει να τη βρεις στους νόμους για την τροφή, η οποία δόθηκε στον άνθρωπο στην αρχή της δημιουργίας και είναι για μας ο έβδομος λόγος.

Ένατος λόγος: Χορτοφαγική διατροφή, οι οποία είναι ενάντια στο βασανισμό των ζώων, ενάντια στο να χυθεί το αίμα τους, είναι ευεργετική για την καθαρότητα των σκέψεων, για την αγνότητα και ήρεμο χαρακτήρα. Συμβάλλει στη φυσική ανάπτυξη, τελειοποιεί τις ηθικές πλευρές του ανθρώπου, επίσης σε μεγάλο βαθμό συμβάλλει στην ανάπτυξη της νοητικής ικανότητας. Έτσι τα καθαρά και τα αμόλυντα μέσα για τη φυσιολογική ζωή του ανθρώπου επηρεάζουν την ίδια τη ζωή, κάνουν καθαρά και αμόλευτα τα έργα της ζωής.

Δέκατος λόγος: Η χορτοφαγική διατροφή δίνει πιο νεανική και ευχάριστη εμφάνιση στον άνθρωπο. Ο Αδάμ Σμίτ στο έργο του «Ο Πλούτος των Λαών» μας λέει, ότι οι πιο όμορφες γυναίκες στη βρετανική επικράτεια βρίσκονται μεταξύ της κατώτερης τάξης των κατοίκων της Ιρλανδίας, οι οποίοι συνήθως τρέφονται με πατάτες. Οι πατριάρχες της Παλαιάς Διαθήκης, Δανιήλ, Ανανίας, Μισαήλ και Αζαρίας τρέφονταν με λαχανικά και απλό νερό. Ήτανε πιο ωραίοι και εύσωμοι από όλους τους απογόνους, οι οποίοι τρώγανε εδέσματα από το πλούσιο τραπέζι του βασιλιά.

Ενδέκατος λόγος είναι ότι οι πιο ευαίσθητοι και ουμανιστές άνθρωποι, άνδρες και γυναίκες με μεγάλη συμπόνια είναι εξοργισμένοι με την άγρια σφαγή των ζώων, είναι ενάντια στην κακότυχη, κακόμοιρη φωνή τους που σπάζει τις καρδιές και τις ψυχές όλων, ενάντια στη συνεχιζόμενη αιματοχυσία και ενάντια σε όλες τις σιχαμερές, αηδιαστικές φρικαλεότητες, οι οποίες επακολουθούν την κτηνοτροφία, που γίνονται τροφή για τους ανθρώπους, μετακίνησή τους από μια περιοχή στην άλλη, και στο τέλος τη σφαγή των κακόμοιρων, βασανισμένων, συναισθηματικών και οπωσδήποτε σκεπτόμενων πλασμάτων.

Δωδέκατος λόγος είναι ότι είναι απάνθρωπο και εγωιστικό να δημιουργείς στην ολόκληρη τάξη των κατοίκων τη σιχαμερή, άσπλαχνη και ανθυγιεινή εργασία του κρεοπώλη - εργασία η οποία και επιστημονικά και από την εμπειρία πρέπει να χαρακτηριστεί όχι μόνο εντελώς άχρηστη, αλλά και εντελώς εχθρική για τα καλύτερα συμφέροντα του ανθρώπινου γένους.

Δέκατος τρίτος λόγος: Αν το 1/3 της ελεύθερης έκτασης κάθε χώρας μπορούσαμε να τη δώσουμε για την καλλιέργεια των δημητριακών και των κερασφόρων φυτών, όπως π.χ. στα μπιζέλια, φασόλια κλπ, το άλλο 1/3 στις πατάτες, παντζάρια, ρεπάνια και διάφορους άλλους βολβούς και απ’ αυτό που θα μείνει - στην καλλιέργεια φρούτων, για τα δάση και βοσκότοπους για ήμερα ζώα, όπως ταύρους, αγελάδες, πρόβατα, αρνιά, κριάρια, με λίγα λόγια σε αυτά, οι εργασίες τους, το γάλα και το μαλλί τους μας είναι χρήσιμα, τότε δεν θα είχαμε τις αμφιβολίες, ότι και τα μικρά κράτη θα είχαν τη δυνατότητα να θρέψουν τον πληθυσμό τους πολλές φορές περισσότερο, όπως είναι στη σημερινή εποχή και θα ήταν εντελώς ανεξάρτητα από τα αποθέματα μεγάλων κρατών.

Δέκατος τέταρτος λόγος είναι ότι το κράτος, στο οποίο ο αγροτικός πληθυσμός καλλιεργεί τη γη για δημητριακά, φρούτα και λαχανικά και επίσης ασχολείται με βοσκότοπους, πάντα θα έχει λαμπρό μέλλον, γιατί ο λαός αυτός προσωποποιεί την καλή υγεία, δύναμη, ισχύ και το έθνος αυτής της χώρας προοδευτικά ευημερεί και μεγαλώνει.

Δέκατος πέμπτος λόγος: Εάν η κατανάλωση κρέατος θα αποδεικνυόταν περιττή, η θανάτωση για χάρη του κυνηγιού με σκυλιά και όπλα θα καταδικαζόταν σε όλο τον κόσμο σαν αγριότητα, τότε σε πολλά μικρά κράτη μεγάλες εκτάσεις «εξασφαλισμένης» γης θα μπορούσαν να καλλιεργηθούν με διάφορες φυτικές καλλιέργειες, δίνοντας παράλληλα απεριόριστες δουλειές και μαζί με αυτό και τροφή σε πολλούς άνεργους και πεινασμένους, και με τη μείωση του κόστους ζωής παράλληλα θα ανέβαινε το βιοτικό επίπεδο και θα μειωνόταν αισθητά τα επίπεδα της φτώχειας.

Δέκατος έκτος λόγος: Το ένα κιλό κρέας περιέχει 50% έως 75% νερό και είναι τουλάχιστον 3-4 φορές ακριβότερο από το σιτάρι, αλεύρι βρώμης και διάφορους άλλους σπόρους, όπως φασόλια, φακές, αρακά, τα οποία έχουνε μόνο 14% νερό. Η ανάμεικτη - με κρέας και λαχανικά - διατροφή στοιχίζει σε κάθε άνθρωπο 3-4 φορές ακριβότερα από τη φυτική διατροφή, ακόμη και αν η τελευταία συμπεριλαμβάνει τυρί, γάλα και βούτυρο. Είναι αυτονόητο και ολοφάνερο, ότι είναι παράλογο και απερίσκεπτο να πληρώνεις για την κακή τροφή μεγάλα ποσά.

Δέκατος έβδομος λόγος είναι ότι μεγάλος αριθμός των εργαζομένων ανθρώπων με την υπάρχουσα διατροφή με σφάγια, έπρεπε να κάνουν μεγάλη οικονομία και να έχουν μεγάλη αυταπάρνηση, ώστε να ισοσκελίζουν τα έξοδά τους με τα έσοδά τους. Ενώ με τη χορτοφαγία, η οποία είναι πιο οικονομική, αυτοί θα μπορούσαν να ήταν πιο ελεύθεροι από πολλές φροντίδες και θα είχαν περισσότερα λεφτά, ώστε να αγοράζουν έπιπλα για το σπίτι, να αγοράζουν βιβλία, να κάνουν εκδρομές ή να πάνε στα εξοχικά τους και γενικά να καλυτερεύσουν το αισθητικό τους γούστο και να γνωρίσουν καλύτερα τη φύση σε όλες τις μορφές της.

Δέκατος όγδοος λόγος: Τα παιδιά προτιμάνε περισσότερο ώριμα φρούτα και ζυμαρικά από το κρέας και έχουν καλύτερη ανάπτυξη, επειδή είναι γνωστό σε όλους, ότι η μεγάλη κατανάλωση κρέατος κάνει κακό στα παιδιά. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, ότι εάν τα παιδιά δεν είχαν την επίδραση των γονέων τους και το δυνατό παράδειγμά τους, αυτά τα παιδιά δεν θα είχαν τη συνήθεια να τρώνε κρέας, γιατί η φύση του ανθρώπου είναι αντίθετη. Εκτός από αυτό, πόσο μεγάλη και τρομερή διχόνοια προκαλούμε στις ψυχές των παιδιών, στη διαπαιδαγώγησή τους. Από τη μια πλευρά τους λένε για την αγάπη προς όλες τις ψυχές της φύσης και φόβο να προκαλέσεις πόνο και ταλαιπωρία σε κάθε δημιούργημα, και από την άλλη - με το δικό τους παράδειγμα - υποστηρίζουν την ψεύτικη αντίληψη, ότι η σφαγή των ζώων και η κατανάλωσή τους ως τροφή με επακόλουθο να υποφέρουν τα ζώα αυτά είναι χωρίς αμφιβολία απαραίτητο και δίκαιο.

Δέκατος ένατος λόγος είναι, ότι από τότε που άρχισε η ιστορία του κόσμου, η ανθρωπότητα χρωστάει για τα πλούτη που απέκτησε, τον ηρωισμό και τις νίκες, χάρη στη δύναμη, υπομονή, τόλμη και λογική ικανότητα για δουλειά των ζώων, οι οποίοι δεν τρώνε κρέας. Όλες τις εργασίες στη γη κάνουν μόνο χορτοφάγα ζώα: άλογα, ταύροι, μουλάρια, ελέφαντες και καμήλες. Και κανένα σαρκοφάγο ζώο δεν έχει την υπομονή και τη δύναμη, όπως είναι το άλογό μας, το οποίο δουλεύει κάθε μέρα από το πρωί μέχρι το βράδυ χωρίς ξεκούραση. Ο Δρ Chaillu αναφέρει, ότι είδε τον γορίλα, ο οποίος τρέφεται με φρούτα και διάφορα καρύδια να σπάει το τουφέκι με τα χέρια χωρίς κόπο, το οποίο έπεσε άθελα από έναν τυχοδιώκτη, και ο γνωστός νατουραλιστής Δρ Δουνκάν μας διαβεβαιώνει, ότι αυτό το ζώο, με τη φυσική δύναμη που έχει, ξεπερνάει το λιοντάρι της Αφρικής.

Εικοστός λόγος: Όλοι αυτοί, οι οποίοι είναι χορτοφάγοι έχουν περισσότερο βάρος, περισσότερους μυς, είναι υπομονετικοί, πιο ψύχραιμοι για να κουμαντάρουν τον εαυτό τους σε κρίσεις οργής, έχουν περισσότερη αποφασιστικότητα και αντοχή, είναι αποφασισμένοι να κάνουν μεγάλη ηρωική πράξη απ’ αυτούς, οι οποίοι είναι παμφάγοι. Ο προφέσορας Φοριεστ μελετώντας τους Άγγλους, οι οποίοι τρώγανε πολύ κρέας και τους Σκοτσέζους και Ιρλανδούς οι οποίοι τρέφονται περισσότερο με δημητριακά, πατάτες και ψωμί, απέδειξε ότι οι Σκωτσέζοι και οι Ιρλανδοί είναι πιο ψηλοί από τους Άγγλους, πιο δυνατοί και έχουν περισσότερο βάρος. Οι Λάπωνες, οι οποίοι τρώνε κρέας, είναι ανίσχυροι, φίλαυτη ράτσα, ενώ οι Φιλανδοί, οι οποίοι ζουν στις ίδιες κλιματολογικές συνθήκες και η βασική τους τροφή είναι από τη γη, είναι τόσο θαυμάσια ράτσα, όπως είναι οι Σουηδοί και Νορβηγοί. Τα αίτια αυτής της διαφοράς, λέει ο Δρ Λάμπ, πρέπει να τα δικαιολογήσουμε περισσότερο στη διατροφή των τελευταίων.

Εικοστός πρώτος λόγος: Οι Σπαρτιάτες, οι οποίοι στην ιστορία των λαών χωρίς καμιά σύγκριση στη δύναμη των μυών, με φυσική ενέργεια και δύναμη να κάνουν την εργασία ήταν χορτοφάγοι, όπως ο Ελληνικός και Ρωμαϊκός στρατός στα χρόνια που είχαν τις καλύτερες τους νίκες και όταν παράτησαν αυτή τη διατροφή και τις απλές συνήθειές τους, προκάλεσε γρήγορα την πτώση τους. Έτσι ακριβώς και στην εποχή των ολυμπιακών αγώνων στην Ελλάδα, όπου η μυϊκή δύναμη εμφανιζόταν σε όλες τις μορφές της. Οι συμμετέχοντες σε αυτούς τους αγώνες ήταν παράδειγμα θαυμασμού και ενθουσιασμού μόνο τότε, όταν αυτοί οι αθλητές ακολουθούσαν την αυστηρή χορτοφαγική διατροφή, και όταν όμως η σαρκοφαγία έγινε κυρίαρχη διατροφή, τότε όποιοι διακρινόντουσαν στη δύναμη, γινόντουσαν τεμπέληδες, μαλθακοί και αδύνατοι.

Εικοστός δεύτερος λόγος: Πολλοί από αυτούς, οι οποίοι ανακάλυψαν καινούργιους τομείς της σκέψης και οι οποίοι περνούσαν από τον απάτητο δρόμο της επιστήμης, γινόντουσαν χορτοφάγοι από δική τους πεποίθηση. Απ’ όλο το πλήθος των ανθρώπων στα αρχαία χρόνια μπορούμε να αναφερθούμε στους: Γεδηορ, Βούδα, Πυθαγόρα, Εμπεδοκλή, Πλάτωνα, Οβίδιο, Επίκουρο, Μούσμιο, Σενέκα, Πλούταρχο, Άγιο Ιάκωβο (ο πρώτος εκπρόσωπος της χριστιανικής εκκλησίας στην Ιερουσαλήμ), Τερτουλιάν, Κλεομένης της Αλεξάνδρειας, Πορφύρης Ζλατοούστ, αυτοκράτορας Ιούλιος Προυντεντσί, αργότερα Κορνάρος, σερ Τόμας Μουρ, Μοντέν, Λέσσιο, Γκασέντ, Μπέικον, Ρέϊ, Κοουλέϊν, Έβελην, Μάντεβιλ, Μίλτον, Μποσσιουέτ, Νεύτων, Λίνεους, Τόμσον, Ρουσσώ, Βολτέρος, Μπάιρον, Λαμαρτίν και άλλοι, χωρίς να μετράμε πολλά ονόματα των σύγχρονων δημιουργών και μεγαλοφυών ανθρώπων.

Εικοστός τρίτος λόγος: Αποδείχθηκε και μπορεί να ελεγχθεί από τον οποιοδήποτε, ότι ο μέσος όρος ζωής του ανθρώπου όχι μόνο θα μειωθεί, αλλά αντιθέτως θα αυξηθεί και η υγεία, η ευτυχία θα βελτιωθεί χάρη στη διατροφή χωρίς σφάγια, και ούτε το δίκαιο, ούτε η συμπόνια, ούτε η ευσπλαχνία δεν μπορούν να δικαιολογήσουν τέτοια ανυπόφορη σκληρότητα, η οποία γίνεται κάθε μέρα για τον κορεσμό διαστρεβλωμένων και αφύσικων ορέξεων.

Εικοστός τέταρτος και τελευταίος λόγος: Η χορτοφαγία στη βάση της είναι η διαμαρτυρία ενάντια σε όλα τα μοχθηρά, τα οποία προκαλούσε και προκαλεί περισσότερη ανησυχία στα πλούσια και ισχυρά έθνη, δηλαδή ενάντια στη χλιδή, στη οξυθυμία και στα ελαττώματα. Αυτή (η διατροφή, η φιλοσοφία) απορρίπτει εντελώς εκείνο το οποίο πετυχαίνεται με αντίτιμο τις ζωές των αθώων ζώων, αυτή μας διδάσκει να αγαπάμε, να έχουμε συμπόνια σε όλους και επιβραβεύει την εγκράτεια, την οικονομία, την αγνότητα, τη φιλανθρωπία και γενικά όλα αυτά, που συμβάλλουν στην ευημερία, ειρηνική συνύπαρξη και ηθική βελτίωση του ανθρώπινου γένους.

Απόδοση από το βιβλίο της Πέρμης «Τα μυστικά της ηλιακής τροφής»
Βασίλης Καφαταρίδης
πηγή
Share this article :
 
 
Copyright © 2013. Ελλήνων Ενημέρωση - All Rights Reserved
Επικοινωνία | Proudly powered by Blogger